کاریز

کاریز محل خروج آب از قنات است و در من خروج دردها

کاریز

کاریز محل خروج آب از قنات است و در من خروج دردها

بی در و پیکرترین وبلاگی است که دیده اید
اینجا مخروبه ای است که دردهایم را در آن نجوا می کنم، سنگ صبورم است. مخاطب حرف هایی است که به هیچ کس نمی توانم بگویم...

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

انگیزه یا همون گشنگی

سه شنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۰۵ ب.ظ

انگیزش به فرایندهایی ارتباط دارد که به رفتار نیرو و جهت میدهد. این فرایندها عبارتند از: نیازها، شناختها، هیجانهاو رویدادهای بیرونی. نیازها با شرایط درونی فرد که برای ادامه زندگی و رشد و سلامتی ضروری است، مرتبط است. شناخت‌ها، عقاید، باورها، رویدادهای ذهنی، انتظارات و خودپنداره را شامل می‌گردد که نحوه تفکر را بیشتر نشان می‌دهد. 



طبق این تعریف سیرم،اصلا احساس نیاز ندارم برای رفع گرسنگی روحی.


خسته ام و حال انجام هیچ کاری ندارم، فقط لالایی خوندن بلدم و خودم بیدارم...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۱۰
الهام

نظرات  (۲)

۱۱ مرداد ۹۶ ، ۱۰:۰۸ محسن خطیبی فر
خوردن هله هوله‌های شناختی و هیجانی؛ کار دست آدم می‌ده. اصلاً میل آدم ب غذاخوردن رو کور می‌کنه. پرهیز کنید ازشون، گشنه‌تون می‌شه :)
پاسخ:
میشه واضح تر بگید؟
یعنی چی؟
۱۵ مرداد ۹۶ ، ۰۹:۰۳ محسن خطیبی فر
خلاصه می‌تونم بگم اما شرح و تفصیل‌ش از توان من خارجه. توضیح این‌که: خیلی وقت‌ها دست‌گاه‌های شناختی انسان خوب کار می‌کنه، اما تغذیه مناسبی برای اون توسط آدمی فراهم نمی‌شه. در این مواقع اون‌چه به خورد دست‌گاه‌های شناختی می‌ره، نه تنها سبب حفظ سلامتی، رشد و بارورشدن اون‌ها نمی‌شه، بلکه کم کم باعث از کارافتادگی دست‌گاه‌ها می‌شه. درست شبیه بلایی ک فست‌فودها و هله هوله‌ها سر معده‌ی آدمی هوار می‌کنن. البته شناخت هله‌هوله‌های شناختی و هیجانی ی کار ساده نیست و نیاز ب تخصص و سنجه‌های معتبر داره. علوم انسانی تلاش می‌کنه این سنجه‌ها رو کشف و یا اختراع کنه. در جوامعی ک این علوم به گوشه‌ای پرتاب می‌شن و بهایی به‌شون داده نمی‌شه، امیدی برای کشف و یا اختراع سنجه‌ها وجود نداره مع‌الاسف.